20 Aralık 2013 Cuma

Dolbuk (Tokusou Kihei Dorvack) (1983)

Türkiye'deki Yayın Adı: Dolbuk
Yayın Kanalı: HBB
Yayın Yılı: 1993-1994...
Diğer Adları: Special Armored Battalion Dorvack
Specially Equipped Mechanical Soldier Dorvack
Tokusō Kihei Dorubākku (Japonca)

Bu seriyi hatırladığımda içimde hayli nostaljik hisler uyanıyor. Uzun zaman önce yayın hayatını sonlandıran HBB kanalında, renkli olmasına karşın  alındıktan kısa bir süre sonra renklerini kaybeden bir tv'de tv üstü antenlerle boğuşurken izlemeye çalıştığım bir yapımdı. Açılış müziğinin yavaşlayan orta kısmını, kapanış müziğininse tümünü zevkle dinlerdim. Çoğu kez kanal yarım kestiği için sinir de olurdum. Aslında çizgilerini çok sevmezdim ama -animelere "hasta" olduğum bir dönemdi herhalde ekranlardaki- anime azlığı yakalanan her yapımı izleme eğilimini de beraberinde getiriyordu. Öyle ki daha sonraki bir dönem özel kanalın birinde Red Baron'u izleyeme şansızlığına dahi uğramıştım. Şansızlık diye adlandırıyorum çünkü cidden bana göre feci bir seriydi. Elbette zorunlu değildim ama yokluk normal şartlarda muhtemelen yakınından geçmeyeceğim animelere dahi bir süre göz atmamı gerekli kılıyor gibiydi. Anime ile ilgili pek çok şey ne kadar da kıymetliydi (!?)
 

Hbb'nin Dolbuk adı ile verdiği ve ilk zamanlar daha çok sevdiğim Legend of the Galactic Heroes serisi ile yayın saati çakıştığı için reklam arası verdiği sırada izlediğim bu animeyi kanalın kaç kez başa sararak yayınladığını hatırlamıyorum. Ama her defasında özellikle 11, 17 ve son bölümü (Artık hangi bölümden sonra diğerinin geldiğini biliyordum çünkü her birini küçük paragraflar halinde özetlemiştim.) içlerinde yer alan şarkılar nedeniyle bıkmadan, tekrar ve tekrar izlerdim. Hatta şimdilerde anime müziklerini kolaylıkla edinebildiğimiz ya da dinleyebildiğimiz internetin olmadığı o zamanlar aöılış, kapanış ve tüm iç müzikleri dışardan kasetçalar tutarak kasete kaydetmiştim. 
 

O dönem sadece animeler değil onların müzikleri de benim için ayrı bir ilgi alanıydı. Bu şekilde dışardan teyp tutarak kaç kaset kaydı yaptığımı şimdi hatırlamıyorum ama boş kasetleri 10'lu şekilde satın aldığımı düşününce çektiğim çile hayli büyükmüş:) Bu kayıtlar uzun süre bende kaldı. Tabii daha sonra onları oynatan kasetçalarlar piyasadan kalktı. Kasetleri tutmanın da bir anlamı kalmadı. Konu ile ilgili bir diğer anımsa şu: Üniversitemin ilk yılında yurtta  kalıyordum. Mp3 çalabilen ilk telefonlar (Nokia'nın iki yanı bilgisayar klavyesi gibi tuşlu bir modeliydi) henüz çok yeni ve pahalıyken bir dükkanda 2. elini görüp almış ve dışardan ses kaydı ile bilgisayara mp3 olarak kaydettiğim Dolbuk iç şarkısını telefonuma melodi yapabildiğim gün dünyalar benim olmuştu:))) O zamana kadar cep telefonları en fazla sadece midi formatta melodi çalabiliyordu. Sonraları net yaygınlaşınca anime muziklerinin midi versiyonlarını vs koymaya başladılar. O da ne büyük bir nimetti:) nerden nereyeee:)

Günümüz şartlarında konu ve kalite bakımından aslında vasatın altı olarak nitelendirebileceğim yapımın hikayesine kısaca değinmem gerekirse; Dünya Zentraldi adlı uzaylı bir ırkın işgal tehditi ile karşı karşıyadır. Tüm bu karmaşada devam ederken nereden çıktığı ya da ne ara kurulduğu belli olmayan savunma kuvvetlerine ait İkisi erkek bir kadın üç kişinin kullandığı ve gerektiğinde robotlara dönüşebilen ikisi taşıt biri helikopterden oluşan özel bir birlik önderliğinde bu saldırılara cevap verilir. Böylece savaş başlar. Zentraldi kuvvetlerinin komuta kademesine mensup bir generalin kızı olan Aroma ırkının amaçlarını ve yaptıklarını sorgular hale gelir ve bir süre sonra dünyalıların tarafına geçer. Kendi iç hesaplaşmasının yarattığı pişmanlığını ve kalp kırıklığını özel kuvvetlerden Masato ile dindirir. Masato ise ekip arkadaşı Louise tarafından sevilmektedir vs. Konu örgüsü ve hikayesi zayıf kalan bir seri ne kadar izlenilir olabilirse bu animede o ölçüde başarılıydı diyebilirim. Ancak şarkılar ve arka fon müziklerini fazlasıyla beğenmiş ve nette bulabilmek için uzun süre aramayı sürdürmüştüm. (Az önce bir kez daha yaptım hatta:) Sonunda video izleme platformunda biri albümleri paylaştı. Aşağıdan tıklayarak ulaşabilirsiniz
 

Keiko Toda (Aroma) Hoshizora No Iryuujon (Illusion Of A Starry Sky)

Tooru Furuya ( Masato Mugen) Wish Towards Your Tomorrow

Ost 1
Ost 2


Şarkı Sözleri İçin Tıklayın

2 yorum:

  1. Tanklı eleman öldüğünde hüngür hüngür ağlamıştım

    YanıtlaSil
  2. Evet, Pierre, animede ana karakterlerden birinin ölümü çok şaşırtmış ve üzmüştü beni de

    YanıtlaSil

Lütfen nazik olalım. Yazım kurallarına dikkat edelim. (Klavye aziziliği olabilir az da olsa:)