22 Kasım 2019 Cuma

Fate Serisi (2006-?)


Sağlam konulu animelere hasret biri olarak uzun bir geçmişi olan bu seriyi şimdiye dek izlememiş olmama kendim de şaşırdım. Açıkçası ara ara indirdiğim yapımlara bakıyorum ve çoğunu da yarım bırakıyordum. Şimdi fate için aramalara girişmiş ve eksik serilerin peşine düşmüş haldeyim. Hikaye dallanıp budaklanmış ve öncesi, sonrası yan serilerle başını alıp gitmiş durumda. Netteki izleme listelerine karşın ben yapım yılına göre izlemeye karar verdim. Bakalım Fate ne kadar kalıcı olabilecek.  Şu kadarın söyleyebilirim ki hikaye 4 ana seri ile yerli yerine oturuyor diyebiliriz. Ancak birbirini takip ederek izlemeye başlayınca diyebilirim ki biraz boğuldum ve hikayelerin bazısı keyif almaktan uzaktı. Ki bu başlayıp derli toplu bir şekilde bitireyim diyerek yola çıktığım 3. deneme oldu.
 
Fate Neyi Anlatır?
Hikaye, geçmişi Hristiyanlığın doğduğu dönemlere uzanan ve elde edenin dilekleri yerine getirebilecek güce sahip Kutsal Kase'yi bulma mücadelesini merkeze alır. Buna göre önce genellikle ünlü büyücü ailelerinden gelen 7 büyücü seçilir. Bunlar kendilerine tarihten gelen kahramanlarının ruhunu taşıyan bir hizmetkar çağırır. Sonrasında bu 7 hizmetkar arasında Kutsal Kase Savaşı olarak adlandırılan ölümüne bir savaş meydana gelir ki hayatta kalmayı başaran kutsal kaseyi kazanmış olur.
 
1. Fate/Stay Night  (2006): İlk seridir. Dolayısıyla çok da eleştirilir eksikleri açısından.

2. Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works : Herkes asıl seri bu yukarıdaki değil dese de bunu da sevdim diyemem. Bunda hissetiğim bezginliğin ve ve farklı son olayının da etkisi olabilir.
 
3. Fate/Stay Night Heaven’s Feel Film Üçlemesi: Yetişkin öğeler içeren yapım yukarıdaki ilk iki serinin film  versiyonu olarak kabul edebiliriz sanırım. Benim en tuttuğum yapım bu oldu.

Geçmişte ya da farklı evrenlerde geçen diğer yapımlar:

4. Fate/Zero. (Prequel'dir. Olayların 10 sene öncesini, 4.Kutsal Kase Savaşını anlatır.)
 
5. Fate/Apocrypha (2017): 
 
6. Fate/Grand Order: 
 
İkiye ayrılıyor. 
 
a. Fate/Grand Order: First Order (2016): Bana göre dikkate değer. Ancak tamamen farklı bir yapısı var. Yukarıdakilerle bağlantısı yok. Yarım kalmış. Devamı olacak mı bilmiyorum.  
 
b. Fate/Grand Order: Zettai Majuu Sensen Babylonia (2019): Hikaye geleceği düzeltme adına geçmişe gidilmesi üzerine kurulu. Babil ıralı Gılgamesh, İsthar gibi tarihsel kişiklerin renklendirdiği iyi sayılabilecek bir konusu var aslında. İzlenebilir. Ancak bana biraz biraz kopuk hissettirdi.
 
7. Fate/Grand Order The Movie: Divine Realm of the Round Table: Camelot Wandering; Agateram:  Ülkemiz sinemalarında da gösterime giren filmin isminin uzunluğuna bakınca kaçasınız geldi mi bilmiyorum:) Hikaye MS 1273'te çöle dönen kutsal toprakların merkezi Kudüs'te aüç büyük güç birbiriyle savaşmaktadır. Gezgin şövalye Bedivere ve beraberindekiler Chamelot şehrine uzanan maceraya atılır. Yuvarlak masa şövalyeleri ve Kral Arthur farklı bir biçimde karşımıza çıkar.

Bilgi Kaynakları:

Fate Stay Night (2006):
 
 
24 bölümlük diziye bir girizgah yapalım. öğrencisi Shirou Emiya, küçükken ailesini kaybetmiş ve koca bir şehri yutan büyük bir yangının ardından hayatta kalan tek kişi olarak gözlerini açtığında Kiritsugu Emiya tarafından evlat edinilmiştir. Dünyada uzun zamandır belli aralıklarla tekrar eden yedi büyücü ve onların yedi hizmetkarı arasında gerçekleşen Kutsal Kase (Holy Grail) Savaşı'ndan habersiz sıradan bir hayat sürmektedir. Günün birinde hizmetkar Saber çağrısı ile dünyaya geldiğinde efsaneye gerçeğe dönüşür. Savaşta yer alacak yedi büyücü ustasından biri olduğunu öğrenir. Hayatta kalıp kazanırsa, efsaneye göre dileği gerçekleştiren Kutsal Kase'ye sahip olacaktır.


Notlar:
* Hikaye büyücü Merlin ve Kral Artur efsanesinden izler taşır
* Aynı kaynaktan geliyor olsa da Shingetsutan Tsukihime ile karıştırmayın. Benim yaptığım gibi. 
 
 

0 comments:

Yorum Gönder

Lütfen nazik olalım. Yazım kurallarına dikkat edelim. (Klavye aziziliği olabilir az da olsa:)