10 Mayıs 2024 Cuma

Mischievous Twins (1991)


Orijinal Adı: Mischievous Twins: The Twins at St. Clare's

 Diğer Adı: Ochame na Futago: Kurea Gakuin Monogatari

Türkiyedeki Yayın Adı: Yaramaz İkizler?

Bölüm Sayısı:26

Türkiyede Yayınlandığı Televizyon Kanalları: Kanal D ya da Show Tv

90'larda Kanal D'de ya da Show TV'de ekrana taşınan anime dizisini karakter tasarımı nedeniyle pek sevmemiş ve izlemek için prim vermemiştim. Bir de sanırım o saate çakışan başka bir şeyler olurdu. Öncelikli tercihim değildi yani. (Daha sonra internet üzerinden bulup tamamlamıştım) Orijinal romanların karakterleri kaç yıl sonrasına kadar anlattığını bilmiyorum ama animenin sığ ve pek de tat vermeyen bir finali olduğunu eklemem gerek. Yani geriye "bu diziyi bu bitiş için mi izledim" hissi kalıyor.


Seçkin Redroofs okulundaki eğitimlerini yeni bitiren ikiz kız kardeşler Pat ve Isabel O’Sullivan liseye başlayacaktır. Mary ve Frances Waters dahil eski okul arkadaşlarının çoğu aynı derecede seçkin Ringmere geçerken ebeveynleri onları pahalı bir okula göndermek konusunda isteksizdirler. Çünkü kızlar fazlasıyla şımarık ve arsız davranmaya eğilimlidir. Sonuçta ebeveynleri geri adım atmaz ve kızlar istedikleri okula değil basit insanların devam ettiği, düşük kalite eğitim verdiğini duydukları St. Clare’e gönderilecekleri kabul etmek zorunda kalırlar. Hayal kırıklığının eşliğinde kendilerini yatılı okula götürecek trene binerler. Orada kaldıkları süre boyunca mümkün olduğu kadar zorluk çıkarmaya karar verirler.


NOTLAR

1. İzlerken bana Pollyanna, Little Princess Sara gibi World Masterpiece Theatre örneklerini hatırlatmasının yegane sebebi çocuk kitapları yazarı Enid Blyton'ın 1941 yılında yayınlanan ve The Twins at St. Clare adlı 6 kitaplık serisinden uyarlanmış olması.    

 2.Şarkı Bilgileri:

Açılış Şarkısı "Study Song" (勉強の歌, Benkyō no Uta)  / Söyleyen: Chisato Moritaka

Kapanış Şarkısı "Forever and Ever" (いつまでも, Itsumademo) / Söyleyen: Chisato Moritaka


0 comments:

Yorum Gönder

Lütfen nazik olalım. Yazım kurallarına dikkat edelim. (Klavye aziziliği olabilir az da olsa:)